Nie siej zamętu w sercu ani niepokoju. Uczyń je przestronnym, bo w takim tylko zamieszkuje mądrość - Miyamoto Musashi

Z życia wzięte!

Z życia wzięte!
Słowa kolesia ze sklepy z suplami: mamy tu taką mistrzynię …. w…. zaproponuję jej ….. za 100pln i będzie dobrze Emotikon wink.
Ona więcej nie potrzebuję.

LUPA, WSTYD, SIARA!!!

Uczciwe podejście do sportowców jako partnerów biznesowych.

Temat rzeka, po rozmowie z kilkoma sportowcami którzy są pod parasolem Fundacji Start-Sport wrócił temat budowania relacji promocyjno – reklamowych niektórych firm (instytucji dochodowych) a sportowcami.
Sportowcy klasy mistrzowskiej jak wiemy są rozpoznawalni w środowisku, są autorytetem dla wielu w tym młodszych sportowców (przyszłej grupy docelowej pewnych produktów lub marek),
posiadają własne kanały informacyjne takie jak profile na portalach społecznościowe, kanały tv internetowej czy strony www.
Jak by nie było jest to już przeliczalne jako forma komunikacji z sympatykami – fanami czy fizyczny kanał marketingowy uprawianej dyscypliny czy partnera finansowego – sponsora.
Nie będę przedstawiał w moim wywodzie statystyk podejdę do sprawy logicznie (w przygotowaniu portal na którym będą przedstawione rozsądne koszta promocji firmy w oparciu o klasę zawodnika, dyscyplinę i generalnie przebieg kariery z uwzględnieniem pewnych działań promocyjnych takich jak foto, klip, wywiady telewizyjne itp. ).
Zbudowanie w/w nośników promocji i serwis ich to czas własny, często znajomych a nieraz inwestycja finansowa do tego dochodzą koszta typu sesja foto, tworzenie klipu promo, inwestycją jest również zabawa w scenariusz planując pomysł na swoją kampanię.
Jakie to są koszta, wiedzą agencje marketingowe oraz firmy które chcąc się promować czy wystartować z nowym produktem.
Żeby nie było, że mam górnolotne spojrzenie na promo zawodnika to samo przygotowanie delikatnej kampanii promocyjnej marki lub produktu to minimum 10 000 – 20 000pln nie ma w tym kosztów głównego „nośnika przekazu” czyli osoby sportowca.
To na jego całej karierze, firma buduje wizerunek, to z jego przyszłymi wynikami będzie identyfikowana firma, to zdanie zawodnika o firmie/marce jest wiarygodnym źródłem promocji.
Ile powinien a ile zarabia sportowiec? Wiedzą oni sami, a nie mówię tu o topowych dyscyplinach bo tam przygotowanie kampanii zaczyna się od 100 000 – 200 000pln.
Mówimy o naszych mistrzach których nie wyłapali jeszcze giganci medialni i których raczej nie wyłapią z racji wszystkim znanych…
Ci właśnie sportowcy stają się łakomym kąskiem dla firemek, które w zamian za „NIC”, zabierają dla siebie sukcesy sportowe zawodników.
Nie chcę pisać jakie są stosowane praktyki ale nie bał bym się nazwać ich po prostu kantem, oszustwem czy złodziejstwem.
Błąd udziału sportowców w takich praktykach bierze się bardzo często z niewiedzy, w dużej części z dobrej woli lub naiwności.
Jedno jest pewne pracując z firemkami zamyka się często drogę do współpracy z solidnymi firmami, ponieważ firema X kojarzona zaczyna być z zawodnikiem a mocna firma Y nie chce być kojarzona z firemką X.
A z drugiej strony sportowiec swoje pokłady reklamowe wypala dla śmiesznego honorarium, bardzo często nawet nie finansowe.
Sportowcy i firemki wiedzą jak wygląda współpraca… ŻENADA!!
W powyższej kalkulacji/prezentacji nie uwzględniłem inwestycji jaką poczynił sportowiec w przebieg swojej kariery – ile jesteś wart dla siebie człowieku?
I tu sportowiec powinien zadać sobie pytanie:
Czy dana współpraca mi się opłaca?
Co zyskują z tej współpracy, oprócz np. wody w proszku, może promo, może prestiż przynależności?
Na końcu współpracy a co najważniejsze zaczynając ją z nową firmą musisz czuć się dobrze a nie już na starcie mieć wrażenie, że ktoś ciebie dym….
PRZEPRASZAM ale tak to często wygląda!
Dobrze jest nawiązywać współpracę z młodymi firmami one chcę się rozwijać ale jeżeli robią to na Twoich plecach, kontrakt musi jasno przewidywać etapy współpracy na zasadzie: co zyskasz jeżeli będziesz odnosić sukces a partner Twój idzie dzięki tobie wyżej w promocji np. trafia się wywiad TV lub coś tam nie przewidzianego wcześniej.
Jak widać wiele składowych wpływa na budowanie wizerunku firmy a przychody sportowca, firma zawsze wygra ale czy Ty stając na podium również?
Start-Sport pracuje nad portalem który będzie poruszał powyższe tematy, będzie na nim dostęp do umowy, kontraktów oraz wsparcia prawnego itp.
Na końcu wszyscy muszą być ZADOWOLENI.

Zgadasz się z nami? – Podaj DALEJ! – RAZEM możemy WIĘCEJ!

Udostępnij

Zobacz też

Twój wynik i postęp pod okiem Specjalistów ….

Twój wynik i postęp pod okiem Specjalistów …. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Badań Diagnostycznych Instytut Sportu – Państwowy Instytut Badawczy.Zasadniczym celem badań diagnostycznych jest

Seminarium z Roberto Cyborg Abreu!

Biotopman – Bio/Neurohacking & Sport zgłasza gotowość!Z wyrazami uznania dla Mistrza Roberto Cyborg Abreu, wielkie podziękowania za zaproszenie dla naszych Partnerów Pawel Boris Kunysz orazArkadiusz Klasa!– Fundacja Start-Sport – KAATSU